Ads

غدر الصحاب


صورة: ‏غدر الصحاب
>>>>>>>>>>
ليه يا صاحبى
كنت عامل صاحبى
كنت ليا أخويا 
أللى بيشيل همى
كنت فاكرك الدفى 
وألامان
كان قلبى عصفور
صغير فرحان
بيقول ماليش غيرك
صاحب وأوفى الخلان
اول ماجانى الغدر
كان بأيدك انت
يا أغلا أنسان
أخويا أللى مش
من دمى
غدرنى وما شال 
همى
ليه يا زمان ماعلمتنى
اعيش غادر
اشهدو يا ناس
اخويا وصاحبى
هو أللى قتلنى
اعز الصحاب هو 
أللى جرحنى
قال ما تخاف
هكون ليك
الوفا والحنان
أتاريه بيرسم لى 
طريق الحرمان
أبكى يا عيون
 ونوحى
على أللى ذود 
جروحى
ما عاد فيكى 
يا دنيا أمان
خلاص يا زمان
نسيت يعنى ايه
الوفا للخلان
هو اللى جرحنى
وكان لدمعى فرحان
ليه يا صاحبى 
ياللى كنت ليا
اغلا انسان
مات ألآخلاص 
خلاص يا ناس
اااااااااااااااااااااااه
علمتنى مش كل
الدموع صادقه
ولا كل الجراح
تندمل وتشفى
من اليوم ياناس
لا هيبقى ليه
صاحب
ولا صاحبه
>>>>>>>>>
بقلمى /منى الفؤاد‏

  ليه يا صاحبى
كنت عامل صاحبى
كنت ليا أخويا
أللى بيشيل همى
كنت فاكرك الدفى
وألامان
كان قلبى عصفور
صغير فرحان
بيقول ماليش غيرك
صاحب وأوفى الخلان
اول ماجانى الغدر
كان بأيدك انت
يا أغلا أنسان
أخويا أللى مش
من دمى
غدرنى وما شال
همى
ليه يا زمان ماعلمتنى
اعيش غادر
اشهدو يا ناس
اخويا وصاحبى
هو أللى قتلنى
اعز الصحاب هو
أللى جرحنى
قال ما تخاف
هكون ليك
الوفا والحنان
أتاريه بيرسم لى
طريق الحرمان
أبكى يا عيون
ونوحى
على أللى ذود
جروحى
ما عاد فيكى
يا دنيا أمان
خلاص يا زمان
نسيت يعنى ايه
الوفا للخلان
هو اللى جرحنى
وكان لدمعى فرحان
ليه يا صاحبى
ياللى كنت ليا
اغلا انسان
مات ألآخلاص
خلاص يا ناس
اااااااااااااااااااااااه
علمتنى مش كل
الدموع صادقه
ولا كل الجراح
تندمل وتشفى
من اليوم ياناس
لا هيبقى ليه
صاحب
ولا صاحبه
>>>>>>>>>
بقلمى /منى الفؤاد

0 تعليقات:

إرسال تعليق